ترفند فایرفاکس, مرورگر فایرفاکس

مرورگر محبوب فایرفاکس روز به روز سریع‌تر می‌شود، اما برای برخی افراد، هیچ‌گاه چیزی به اندازه‌ی کافی سریع نیست. اگر می‌خواهید به بالاترین کارایی دست یابید به دستکاری تنظیمات بپردازید تا کارکرد آن‌ها را بجای ملاحظات پیش‌فرض، بر روی بالاترین بازدهی قرار دهید.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 14:53 | نویسنده : mohammad |

در اینجا می خواهم نحوه ی انجام تبدیل یک عکس متحرک به یک ویدیو را در فتوشاپ آموزش دهم. 
این کار بسیار ساده است:

 

۱) فتوشاپ را باز کنید و از منوی File گزینه ی Open را انتخاب کنید و بعد تصویر GIF مورد نظر را انتخاب کنید.

 

فتوشاپ, تبدیل عکس متحرک به ویدیو

 


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393 | 15:1 | نویسنده : mohammad |

به دکمه‌ای به نام «Print Scrn» که روی کیبورد کامپیوترتان قرار دارد تا به حال دقت‌ یا از آن استفاده کرده‌اید؟ با کمک این دکمه می‌توانید از صفحه‌های مختلف کامپیوترتان عکس و یا اسکرین شات بگیرید. این روش برای نشان دادن صفحه یا تصویر یک سایت که امکان ذخیره سازی آن به صورت معمولی وجود ندارد بسیار مفید است.

 


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 تير 1393 | 15:35 | نویسنده : mohammad |

 

صفحه کلید , کلید میانبر ویندوز 7 , انواع کلید میانبر


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 19 ارديبهشت 1393 | 12:54 | نویسنده : mohammad |

خانواده Z1 گوشی‌های کمپانی سونی، در آغاز سال 2014 صاحب یک عضو جدید با نام Z1 Compact گردید. حدود نه ماه پس از معرفی پرچمدار سال 2013 سونی، یعنی Xperia Z1، این کمپانی هم به رسم کمپانی‌های دیگر مانند سامسونگ و HTC که نمونه کوچک‌تر پرچمدار خود را با نام مینی تولید نموده بودند، نمونه کوچک‌تر Xperia Z1 را با نام Xperia Z1 Compact معرفی و به بازار عرضه نمود. در مدل‌های مینی دیگر کمپانی‌ها، گوشی از نظر سخت افزاری هم مقداری تضعیف شده بود، اما سونی در این گوشی دقیقا از همان سخت افزار و حتی طراحی مدل بزرگ‌تر استفاده نمود که شاید دلیل عدم استفاده سونی از نام mini و جایگزینی آن با واژه کامپکت را بتوان به همین مورد مرتبط دانست. در هر صورت، Xperia Z1 Compact هم به بازار وارد شد و همینک در دیجی کالا میزبان این گوشی قدرتمند هستیم. پس با ما در نقد و بررسی این گوشی همراه شوید تا به مشخصات آن و تفاوت‌هایش با مدل بزرگ‌تر پی ببرید.




موضوعات مرتبط: علم وفن آوری
برچسب‌ها: سونی z1عکس های جدیدسونی گوشی جدیدسنی z1عکس های جدیدسونی z1

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 | 15:43 | نویسنده : mohammad |

گوشی‌های هوشمند سونی, گوشیZ1S, محصول جدید سونی

به گزارش  ایسنا ، در آستانه رونمایی از محصول جدید سونی عکس تازه‌ای از آن در کنار برادر بزرگترش اکسپریا Z1 منتشر شده است


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری
برچسب‌ها: سونی z1کس های جدیدسونی گوشی جدیدسنی z1sکس های جدیدسونی z1s

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392 | 17:18 | نویسنده : mohammad |

کندی حرکت ماوس در بازی‌ها, ویندوز 8

اگر از ویندوز 8.1 استفاده می‌کنید ممکن است در بعضی از بازی‌های کامپیوتری دچار مشکل کندی حرکت ماوس شده باشید به طوری که ماوس به اصطلاح همراه با لگ حرکت می‌کند. این اتفاق ممکن است به دلیل یک مشکل نرم‌افزاری باشد که در این ترفند روشی را برای حل آن ارائه می‌کنیم.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 5 آبان 1392 | 19:42 | نویسنده : mohammad |

گوشی گلکسی S5 سامسونگ,گلکسی S5 سامسونگ مجهز به حسگر اسکن چشم

جدیدترین تلفن هوشمند که با نگاه قفل می شود براساس آخرین گزارشهای غیر رسمی شرکت کره ای سامسونگ به منظور رقابت با حسگر هویت لمسی اپل تلفن هوشمند گلکسی S5 خود را مجهز به حسگر اسکن چشم خواهد کرد.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 1 آبان 1392 | 16:5 | نویسنده : mohammad |

چگونگی شکل گیری قاره ها, شکل گیری قاره ها

 

دانشمندان به اطلاعات جدیدی درباره چگونگی شکل گیری قاره های اولیه بر روی زمین دست یافته اند.

 پژوهش های زمین شناسان دانشگاه کالگری به شواهد قدرتمندی از چگونگی شکل گیری قاره ها در بالای تنوره گوشته (جبه)  داغ زمین - شبیه محیطی که در حال حاضر در زیر جزایر هاوایی وجود دارد- دست یافتند.

 


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 29 شهريور 1392 | 12:9 | نویسنده : mohammad |

آموزش فتوشاپ, کار با ماسک لایه, فتوشاپ PS5

توجه کنید که می بایست ابعاد هر دو عکس انتخابی دقیقا یکسان باشند، پس بهتر است ابتدا این موضوع را چک کرده و در صورت نیاز ابعاد (طول و عرض) آن ها را یکسان کنید. در این آموزش از PS5 استفاده شده اما استفاده از نسخه های پایین تر نیز مشکلی ایجاد نخواهد نمود.

 


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 22 شهريور 1392 | 13:34 | نویسنده : mohammad |

تنظیمات اندروید, آموزش پرینت گرفتن

پرینت گرفتن کار بسیار ساده‌ای است. تنها کافی است روی رایانه خود برنامه مناسبی برای پرینت گرفتن داشته باشید، یک فایل متن یا عکس را روی آن باز کرده و روی گزینه پرینت کلیک کنید. اما هنگامی که نوبت به سیستم عامل اندروید (Android OS) می‌رسد، قضیه کاملا متفاوت است. تا الان برای پرینت گرفتن مجبور بوده‌اید فایل‌ها را از تلفن همراه یا رایانه لوحه‌ای (تبلت) خود روی رایانه شخصیتان کپی کرده سپس آنها را پرینت بگیرید، اما اگر برای این کار از چاپ ابری (Cloud Print) استفاده کنید، کارها به مراتب آسان‌تر می‌شود. چاپ ابری یکی از خدمات جدید است که گوگل و خیلی‌های دیگر، آن را ارائه می‌کنند.

با پرینت ابری می‌توانید در تاکسی یا داخل یک جلسه آن هم زمانی که خارج از دفتر کار هستید، فایل مورد نظر را برای پرینت بفرستید و هر وقت به دفتر کار برگشتید، کاغذهای چاپ شده را از روی دستگاه چاپگرتان بردارید؛ به همین سادگی!

اگر شما یک پرینتر منطبق با این سرویس داشته باشید، آن وقت به این نکته پی می‌برید که بدون نیاز به دخالت دادن رایانه دسکتاپ چقدر آسان می‌توانید مستقیما از طریق تلفن همراه یا تبلت خود فایل‌ها را چاپ کنید.

پیش از استفاده از خدمت چاپ ابری چند نکته را باید به خاطر بسپارید؛ اول این‌که برای پرینت از مرورگر وب گوگل‌گروم استفاده کنید. نکته دوم این که باید پرینتر و رایانه‌تان به هم متصل بوده و روشن باشند و در مرحله آخر برنامه کاربردی Cloud Print app را باید روی دستگاه همراه خودتان نصب کرده باشید.

تنظیمات اندروید, آموزش پرینت گرفتن

پیکربندی گوگل‌کروم
ابتدا روی رایانه شخصی خود مرورگر گوگل‌کروم را اجرا و روی دکمه menu کلیک کنید و قسمت بالای آن گزینه تنظیمات (setting) را برگزینید. سپس به پایین صفحه بروید و روی پیوند Show advanced setting کلیک کرده و پس‌از آن و در پایین صفحه بخش Google cloud Print را پیدا کنید.

تنظیمات اندروید, آموزش پرینت گرفتن

البته پیش از این مرحله باید وارد حساب کاربری گوگل خود شده باشید. حالا روی (Add printer(s کلیک کنید. هر پرینتری را که قبلا افزوده‌اید، چه واقعی و چه مجازی در این مرحله به کروم افزوده می‌شود.

تنظیمات اندروید, آموزش پرینت گرفتن

هنگامی که این کار را انجام دادید، کنترل کنید پرینتر مورد نظر شما با کلیک کردن روی پیوند Manage your printers افزوده شود.

تنظیمات اندروید, آموزش پرینت گرفتن

پیکربندی تنظیمات گجت اندرویدی (Droid)
برای پرینت از موبایل یا تبلت نیاز دارید یک نسخه رایگان از Cloud Print را از فروشگاه برنامه‌های کاربردی مثل بازار یا کندو نصب کنید. وقتی نصب برنامه به پایان رسید، آن را اجرا و حساب کاربری گوگل را که روی رایانه‌تان تنظیم کرده‌اید انتخاب کنید. برای دسترسی به حساب کاربریتان نیاز دارید از پیش، دسترسی‌های لازم برای برنامه را تعیین کرده باشید.

حالا یکی از پرینترهایی را که اضافه کرده‌اید انتخاب و تائید کنید که می‌خواهید این پرینتر را به عنوان گزینه اصلی در این زمینه انتخاب کنید. حال از یک صفحه آزمایشی پرینت بگیرید تا از صحت کارکرد همه گزینه‌ها اطمینان حاصل کنید. پس از آن درصورت نیاز آنها را به پرینترهای دیگر نیز اضافه کنید.

پرینت گرفتن از داخل اندروید
از دو راه می‌توانید به قابلیت پرینت اندروید دسترسی پیدا کنید. اولین روش با اجرای Cloud Print روی موبایل یا رایانه لوحه‌ای امکان‌پذیر است. به بخش محلی (local section) رفته و نوع مدرکی (document) را که می‌خواهید از آن پرینت بگیرید، را انتخاب کنید. حال فایل مشخصی را انتخاب کرده و به تنظیمات صفحه Page setup بروید و به پیکربندی تنظیمات پایه پرداخته، سپس گزینه Click here to print را بزنید.

روش دیگر این است که مدرک (document) را در هر برنامه‌ای که مناسب می‌دانید، باز کرده و گزینه به اشتراک‌گذاری (Share) را به کار ببرید. از منویی که دیده می‌شود، گزینه پرینت ابری را انتخاب کنید. فایل شما به Cloud Print منتقل و پرینت گرفته می‌شود.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

تاريخ : پنج شنبه 30 خرداد 1392 | 14:51 | نویسنده : mohammad |

دولت ژاپن نخستین برنامه تلویزیونی با وضوح تصویر 4 کی یا ( 4 هزار پیکسل) را در ماه ژوئیه سال 2014، دو سال زودتر از برنامه قبلی پخش می‌کند تا به بازار فروش تلویزیونهای آلترا اچ دی کمک کند.

 

به گزارش زلال نيوز، به نقل از مهر، تلویزیونهای 4 کی که وضوح تصاویر آنها چهار برابر وضوح تصویر تلویزیونهای اچ دی کنونی است، در حال حاضر توسط تولید کنندگان ژاپنی چون سونی، پاناسونیک و شارپ و حتی تولید کنندگان خارج از ژاپن از جمله ال جی الکترونیک از کره جنوبی تولید و وارد بازار فروش شده است.چندی پیش به دنبال تصویب جمعی هیأت انجمن الکترونیکی مصرف کننده، نام جدید تلویزیونهایی که تصاویری با کیفیت 4 کی پخش می کنند آلترا اچ دی (Ultra HD) انتخاب شد.وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن پیشتر اعلام کرده بود که سرویس پخش برنامه های تلویزیونی 4 کی را در سال 2016 آغاز می کند.

اما اکنون این تاریخ تا ژوئیه 2014 جلو افتاد، درست زمانی که بازی نهایی جام جهانی فوتبال قرار است در برزیل برگزار شود.در ژاپن ساخت تلویزیونهای آلترا اچ دی درحال پیشرفت است و وزارت امور داخلی و ارتباطات به همین دلیل تاریخ پخش برنامه های مناسب با این تلویزیونها را دو سال از برنامه جلوتر اعلام کرده است.از آنجا که هنوز منبع خوبی برای برنامه سازی این تلویزیونها وجود ندارد و تعداد رقمهای درنظر گرفته شده برای قیمت این دستگاه هنوز به قدری قابل توجه است که مصرف کننده می تواند به سادگی به آن " نه " بگوید، تقاضا برای خرید این تلویزیونها به شدت پایین است و از زمان معرفی آنها تاکنون توجه چندانی از سوی مصرف کننده به آنها نشده است.از سوی دیگر از فاصله های عادی نمی توان تمایز میان پیکسلهای اضافی این تلویزیونها را از تلویزیونهای 55 یا 60 اینچی تشخص داد.وضوح 4 کی تصویری معادل 3840 در 2160 پیکسل ( 8.3 مگاپیکسل) ارائه می کند اما برخی دیگر از این تلویزیونها تصاویر 7680 در 4320 پیکسلی ( 33.2 مگاپیکسل) ارائه می کنند و هر دوی آنها مصرف کننده را هدف گرفته اند.تلویزیونهای آلترا اچ دی 4 کی دو برابر از نظر وضوح افقی و عموی تلویزیونهای 1080 اچ دی و چهاربرابر پیکسل بیشتر دارد.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

تاريخ : یک شنبه 4 فروردين 1392 | 20:50 | نویسنده : mohammad |

نازک‌ترین ساعت جهان CST-01 با هر 10 دقیقه شارژ 15 سال کار می‌کند

کمپانی Central Standard Timing در خلال برگزاری نمایشگاه فناوری CES 2013 از نازک‌ترین ساعت خود و جهان پرده‌برداری کرد. این ساعت که از فناوری جوهر الکترونیک (E Ink) برای نمایش زمان استفاده می‌کند دارای ضخامتی 0.80 میلیمتری است. آنها از ترکیب اجزای لمینت و فولاد ضد زنگ منعطف چنین گجتی را ابداع کرده‌اند. و جالب اینکه ظاهر ساعت CST-01 به همان نازکی حس به دست داشتن آن است، فوق‌العاده نازک، این ساعت به شکل باور نکردنی نازک است.

 

شرکت CST اعلام کرده که این ساعت از سلول‌های میکرو انرژی داخلی بهره می‌برد که با 10 دقیقه شارژ 15 سال کار می‌کند!

همانطور که می‌دانید پنل‌های نمایشگر e Ink از فناوری خاصی در نمایش پیکسل‌ها بهره می‌برند که مصرف انرژی را در تصاویر ثابت به نزدیک به صفر کاهش می‌دهد.

که در واقع یک استارتاپ است پیش فروش این ساعت را با مبلغ 129 دلار آغاز نموده و به امید کسب 200 هزار دلار سرمایه است.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

تاريخ : یک شنبه 4 فروردين 1392 | 20:46 | نویسنده : mohammad |

یکی از بزرگترین دروغ های تاریخ بشر در مورد کیفیت دوربین های دیجیتال است. شرکت های سازنده هر سال محصولاتی را به نمایش درمی آورند که از پیکسل بالاتری استفاده می کند و با توجه به این موضوع ادعا می کنند پیکسل بیشتر، کیفیت بالاتری را ارائه می کند. حقیقت این است که طی سال های اخیر آمار و ارقام در دنیای دیجیتال تنها برای فریب دادن خریداران تهیه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از هفت صبح، از کارت های گرافیک های سری ۸ و ۹ انویدیا تا بالا رفتن پیکسل ها. به قول دیوید پوگ منتقد نیویورک تایمز «پیکسل بیشتر = کیفیت بهتر یک دروغ کثیف بزرگ است!»

153712_304

گول آمار و ارقام را نخورید

گاهی اوقات اعداد نتایج عکس می دهندو این موضوع در مورد پیکسل بیشتر هم صدق می کند (حداقل در تلفن های هوشمند و تبلت ها). به طور مثال تایتان ۲ را که در موردش صحبت کردیم در نظر بگیرید. دوربین ۱۶ مگا پیکسلی پیکسل هایی به اندازه ۱٫۲ میکرون پیکسل دارد، در حالی که وان ایکس با دوربین هشت مگاپیکسلی اندازه اش به ۱٫۴ میکرون پیکسل میرسد.

در واقع یک دوربین چهار مگاپیکسلی هم می تواند از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی قوی تر باشد، به شرطی که هم اندازه ابعاد هر پیکسل و هم ابعاد تراشه مدل نخست از مدل دوم بزرگتر باشد. همان روشی که اچ تی سی با وان به نمایش گذاشت و نوکیا هم با ۸۰۸ به طور مثال در وان اندازه هر پیکسل به دو میکرون پیکسل می رسد. یعنی بسیار بزرگتر از نمونه های رقیب. در ۸۰۸ هم با تکنیک نسبتا مشابهی روبرو هستیم که هر هفت پیکسل یک پیکسل کلی را تشکیل می دهند. در انتها که متوجه شدید میکرون پیکسل از چه اهمیت بالایی برخوردار است، بد نیست بدانید هر پیکسل دوربین های حرفه ای یا DSLR به ۴٫۸ می رسد!

حسگر یعنی همه چیز

سال گذشته شرکت اچ تی سی محصولی با نام اچ تی سی تایتان ۲ را معرفی کرد. تلفن هوشمندی با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی که اگر از نوکیا ۸۰۸ فاکتور بگیریم همچنان در اعداد و ارقام بی رقیب است. خب، اگر تنها اعداد مهم باشند تایتان ۲ بهترین کیفیت را دارد اما در حقیقت کیفیت دوربین این محصول با سری وان که از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده می کنند مساوی است.

احتمالا از خود می پرسید چگونه چنین چیزی امکان دارد که در جواب می گوییم: حسگر. عکاس های حرفه ای به خوبی می دانند حسگر مهمترین بخش در یک دوربین است زیرا وظیفه گرفتن نور را برعهده دارد و اگر نوری وجود نداشته باشد، عکسی هم وجود نخواهد داشت. بیایید وارد جزئیات شویم. پس از عکس گرفتن، نور وارد لنز دوربین می شود. سپس از حسگر عبور کرده و به سیگنال های الکترونیکی مبدل می شود.

از اینجا به بعد پروسه ساخت عکس شروع می شود. با توجه به این توضیح باید بدانید سایز حسگر عکس از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به بیان راحت تر هر چقدر حسگر شما بزرگتر باشد، پیکسل بزرگتری به دست می آید و هر چقدر پیکسل بزرگتر باشد، نور بیشتری جذب می شود. در نهایت هم نور بیشتر سبب بالا رفتن کیفیت عکس خواهد شد.

شرکت های دروغگو

بحث دوربین های حرفه ای جداست؛ مخصوصا اینکه مجبور می شویم وارد دنیای جدیدی شویم اما در مورد ابزار هوشمند، پردازنده هم نقش بسزایی در عکسهای نهایی دارد. پردازنده ها وظیفه رندر کردن عکس، فیلم و برنامه و بازی ها را دارند. به طور مثال امکان عکسبرداری پشت سر هم به لطف همین پردازنده ها امکان پذیر شده. پس اگر به عکاسی علاقه مندید بهتر است به پردازنده تلفن هوشمندتان توجه داشته باشید.

در پایان به عنوان یک کاربر عادی متوجه شدیم که تعداد بالای پیکسل به هیچ وجه نشاندهنده کیفیت بهتر نیست. قطعا شرکت های سازنده از سال ها پیش از این موضوع مطلع بودند، اما این دلیل نمی شود که شرکت های سازنده از این کار دست بکشند. فراموش نکنید که در همان ابتدا گفتیم آنها طی سال های طولانی پول های بسیاری را از این طریق به جیب زده اند؛ پس دلیلی وجود ندارد که با کاربران صادق باشند.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

تاريخ : جمعه 2 فروردين 1392 | 13:11 | نویسنده : mohammad |

برترین ها: سامسونگ قرار است امروز اسمارت‌فون بعدی خود به نام Galaxy S IV را معرفی کند.

این لحظه بزرگی برای سامسونگ به شمار می رود. تا چند سال پیش سامسونگ یکی از برندهای ضعیف در صنعت موبایل به شمار می رفت و ناگهان به یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های اسمارت‌فون و رقیب اپل تبدیل شد.

گوشی آینده سامسونگ می تواند نقطه عطفی در این سیر صعودی باشد. البته همه این مسایل به کیفیت و کارایی گلکسی S4 بستگی دارد. در این مطلب همه مسایلی که لازم است در مورد گوشی هوشمند آینده سامسونگ بدانید را برایتان مطرح کرد ایم.

گلکسی S4؛ پرچمدار بعدی سامسونگ
 
صفحه نمایش بزرگ تر

گویا سامسونگ می خواهد گوشی بعدی خود را با صفحه نمایش 5 اینچ عرضه کند. گوشی پیشین این کمپانی - Galaxy S III – صفحه نمایش 4.8 اینچ دارد و شاید دو اینچ تفاوت چندانی ایجاد نکند اما به هر حال بزرگ تر است.



آیا نمایشگر گوشی بزرگ خواهد بود؟


نمی توان به طور دقیق در مورد این مساله نظر داد. اما اگر 5 اینچ باشد که واقعا بزرگ است. کمی مضحک است که با چنین گوشی بزرگی بخواهید تماس تلفنی برقرار کنید. اما سامسونگ پیش از این نیز گوشی 5 اینچی به نام گلکسی نوت داشته و فروش خوبی هم داشته است. یعنی کاربران گوشی های بزرگ را دوست دارند. بیشتر ما از گوشی های هوشمند خود به عنوان کامپیوتر دستی استفاده می کنیم و به همین دلیل، هر چه گوشی بزرگ تر باشد برایمان بهتر است.



بدنه پلاستیکی و آلومینیومی


خیلی ها دوست دارند سامسونگ کمی ولخرجی کند و جنس بهتری برای بدنه گوشی هوشمند بعدی خود انتخاب کند. بر اساس گزارشات مختلف، جنس بدنه این گوشی نیز پلاستیکی است که در مقایسه با آی‌فون و جدیدترین گوشی اچ‌تی‌سی بسیار ارزان و کم ارزش به نظر می رسد. سامسونگ همیشه از پلاستیک استفاده می کند زیرا سبک تر است و قیمت نهایی آن نیز ارزان تر تمام می شود.



ضخیم تر از گلکسی اس سه


بر اساس عکس هایی منتشر شده از گوشی آینده سامسونگ، S IV احتمالا ضخیم تر از S III خواهد بود.



آیا کلید خانه دارد؟

بر اساس عکس هایی که از S IV منتشر شده است این گوشی هیچ کلید خانه ای ندارد. احتمالا سامسونگ این کلید را نادیده گرفته و بخش پایینی گوشی را لمسی کرده است.

گلکسی S4؛ پرچمدار بعدی سامسونگ
 


احتمالا صفحه نمایش به جای AMOLED از نوع ال‌سی‌دی است


سامسونگ در تولید نمایشگرهای OLED پیشگام است اما در یکی از بلاگ های سَم‌موبایل نوشته شده گوشی بعدی سامسونگ با نمایشگر ال‌سی‌دی عرضه خواهد شد. اما از طرفی هم پاکت لینت گزارش کرده است این گوشی با صفحه نمایش AMOLED عرضه می شود. این دو گزارش بسیار با هم فرق دارند. نمایشگرهای AMOLED سامسونگ واقعا عالی هستند اما اگر ال‌سی‌دی هم باشد به نظر خیلی بد نیست. نمایشگرهای سامسونگ به طور کلی کیفیت های خوبی دارند.



این گوشی از همه اپراتورها پشتیبانی می کند


یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت گوشی های سامسونگ در مقایسه با دیگر اندرویدی ها این است که این گوشی به طور همزمان توسط همه اپراتورها در آمریکا عرضه می شوند. احتمالا گلکسی S4 نیز شرایط مشابه خواهد داشت.

تا آنجا که ما متوجه شده ایم، نسخه آمریکایی این موبایل پردازنده چهارهسته ای و نسخه جهانی آن 8 هسته ای است.



نرم‌افزارهای ردیاب سر یا چشم

بسته به چیزی که می خوانید، سامسونگ قرار است یک سری نرم‌افزرهای تشخیص حرکت چشم یا سر را نیز روی اسمارت‌فون بعدی خود بگنجاند. با این نرم‌افزارها کافیست هنگام مطالعه یک متن سر خود را تکان دهید تا صفحه عوض شود. بسیار عالی و هیجان انگیز! سامسونگ برای درست کار کردن این نرم‌افزارها از حالت های مختلف چهره استفاده کرده است.



احتمالا نسخه 4.2 سیستم عامل اندروید (آبنبات ژله ای) دارد


یکی از نقاط ضعف شرکت هایی که فقط سخت‌افزار محصولات خود را تولید می کنند این است که باید برنامه های خود را با برنامه های شرکت نرم‌افزاری هماهنگ کنید. اندروید 4.2 آخرین نسخه سیستم عامل اندروید است و تازه عرضه شده است. به احتمال بسیار، سامسونگ از این نسخه روی گوشی گلکسی S4 خود استفاده خواهد کرد.

گلکسی S4؛ پرچمدار بعدی سامسونگ
 


تنوع رنگ

هنوز اطلاعاتی در مورد رنگ های موجود این گوشی در دست نیست. اما اگر همچون گلکسی S III باشد، تنوع رنگ بالایی دارد.



دوربین 13 مگاپیکسل


مگاپیکسل هم مساله گول زننده ای است؛ ممکن است عدد مگاپیکسل لنز بالا باشد اما نرم‌افزار پشتیبانی کننده آن خوب نباشد، همه عکس ها کیفیت بدی خواهند داشت. پس مگاپیکسل صرفا تعیین کننده کیفیت دوربین ها نیست. اما ما انتظار داریم دوربین 13 مگاپیکسل گلکسی اس چهار کیفیت خوبی داشته باشد.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 | 20:44 | نویسنده : mohammad |



چند ماه بعد از معرفی اسمارت فون گلکسی اس 2 سامسونگ بود که این شرکت از اسمارت فون قدرتمندی دیگر رونمایی کرد. دستگاهی که در نگاه اول بسیار بزرگ به نظر می رسید و گالکسی نوت N7000 نام داشت. اما بعد از معرفی اسمارت فون گلکسی اس 3، بسیاری این مدل را با گلکسی نوت این شرکت مقایسه می کردند چرا که هر دو اسمارت فونی قدرتمند بودند و هر کدام معایب و مزایایی نسبت به یکدیگر داشتند. البته نیاز به گفتن نیست که این مطلب فقط برای کمک به انتخابی بهتر می باشد.

طراحی :

گلکسی اس 3 نوع جدیدی از طراحی را معرفی نمود، به همراه لبه هایی گرد شده و یک دکمه اختصاصی Home، در صورتی که گلکسی نوت تا حدود زیادی شبیه به گلکسی اس 2 است ولی نوع بزرگ شده آن و بدیهی است که در بخش طراحی این موضوع بستگی به شما دارد که کدامیک دارای ظاهر بهتری می باشد. نیازی به گفتن نیست که اس 3 اسمارت فونی بهتر و راحت تر برای در دست گرفتن و کار کردن می باشد، البته این به معنی این نیست که اس 3 هم اسمارت فون کوچکی است.



هر دو اسمارت فون از نوعی پلاستیک ساخته شده اند (هر چند گلکسی اس 3 از پلی کربنات ساخته شده است) ضمن اینکه اس 3 مقداری بیشتری صاف و براق است، در حالیکه نوت بیشتر مات و دارای بافتی در پشت خود می باشد. نوت بیشتر به یک دستگاه مخصوص کسب و کار و بزینس شبیه می باشد، در حالیکه اس 3 بیشتر شبیه به یک دستگاه مخصوص کاربران عادی است.

صفحه نمایش :

گلکسی اس 3 با صفحه نمایش 4.8 اینچی خود دستگاه بزرگی به نظر می رسد اما در برابر نوت که دارای پنلی 5.3 اینچی است، دستگاهی کوچک به حساب می آید. واقعا هیچ نیازی به گفتن نیست که صفحه نمایش بزرگتر برای استفاده دارای مزایای بیشتری است و این یک حقیقت است (برای استفاده نه برای حمل و نقل). در کارهایی مانند ارسال و خواندن پیامها، مرور وب، تماشای ویدئو و کارهای دیگر مانند بازی کردن صقحه نمایش بزرگتر یک مزیت به حساب می آید.

جدا از این موضوع هر دو اسمارت فون دارای صفحه نمایش HD Super AMOLED می باشند. GS III دارای رزولوشن 1280 در 720 پیکسل و نوت دارای مقدار بیشتری پیکسل یعنی رزولوشن 1280 در 800 می باشد، اما این به معنای تراکم پیکسلی بیشتر نیست. تراکم پیکسلی نوت 285 و گلکسی اس 3 دارای تراکم پیکسلی 306 ppi می باشد.

با این حال صفحه نمایش اس 3 مقداری بهتر به نظر میرسد چرا که صفحه نمایش آن مقداری روشنتر و رنگهای آن کمی طبیعی تر به نظر می رسد. زاویه دید هر دو صفحه نمایش در یک حد می باشد و قابلیت دید آن در فضای بیرون نیز مشابه می باشد یعنی زیاد خوب نیست.




پردازنده و حافظه

پردازنده هر دو اسمارت فون 1.4 گیگاهرتزی است اما تفاوت بزرگ در این بین نوع پردازنده است که در گلکسی اس 3 از پروسسور 4 هسته ای Exynos 4412 استفاده شده، در حالیکه در گلکسی نوت از یک مدل قدیمی تر ولی خوب Exynos که 2 هسته ای است استفاده شده است و این بدین معناست که پردازنده گلکسی اس 3 بروزتر و قطعا مقداری قدرتمندتر است.

در بخش رم، هر دو با هم برابر می باشند، از آنجا که هر دو دارای 1 گیگابایت رم می باشند و این مقدار رم ، استفاده از اپلیکشن های سنگین را گارانتی می کند. در بخش حافظه داخلی در صورتیکه کاربر بخواهد می تواند از مقدار بیشتری حافظه داخلی در اس 3 بهره ببرد. این اسمارت فون دارای 16، 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی است که البته قابلیت گسترش تا 64 گیگابایت دیگر بوسیله یک کارت microSD را دارد.

در گلکسی نوت نیز دو نوع حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایت وجود دارد و کاربر می تواند علاوه بر آن از یک کارت مایکرو اس دی با ظرفیت 32 گیگابایت نیز بهره ببرد. پس در این زمینه در صورتیکه کاربر نیاز به ظرفیت بالاتری داشته باشد گلکسی اس 3 بهتر است که البته این به معنی پرداخت هزینه بیشتر نیز می باشد.



دوربین :

این مطلب به این معنی نیست که نوت دارای دوربینی کند است، اما گلکسی اس 3 دارای دوربینی آنی و سریع در هنگام گرفتن عکس می باشد. بطور کلی رابط کاربری دوربین در اس 3 بهتر به نظر می رسد از آنجا که دسترسی به بعضی از تنظیمات مهم بطور مستقیم از روی صفحه نمایش مقدور است.

تصاویر گرفته شده با هر دو اسمارت فون عملا غیر قابل تشخیص می باشند، البته اگر بخواهیم بطور بسیار دقیق به جزئیات اهمیت دهیم مقدار بسیار جزئی وضوح تصاویر گرفته شده در نوت بیشتر است . در مورد LED flash، با اینکه برروی نوت این بخش اصلا بد نیست ولی برروی اس 3 این بخش بهتر می باشد بطوریکه نور آن قادر به روشن کردن کل یک اتاق می باشد.

در بخش فیلمبرداری 1080p هر دو دوربین عملکردی بسیار مشابه دارند. ضبط صدا در هیچکدام از دو دستگاه زیاد شفاف نیست اما ضبط صدا در نوت مقدار کمی بهتر می باشد.

بخش های دیگر :

در بخش تماس تلفنی، کیفیت تماس در اس 3 بهتر از نوت می باشد. خروجی صدا و همچنین بخش انتقال صدا در این اسمارت فون بخوبی کار می کنند اما در نوت در بخش خروجی صدا (در تماس تلفنی) مقداری ضعیف تر از اس 3 عمل می کند. loudspeakers هر دو تقریبا مشابه می باشد.

در بخش باتری، گلکسی نوت دارای یک باتری 2500 mAh است که با استفاده از شبکه 3جی می توان تا 13.50 ساعت با آن مکالمه داشت و یا 34.2 روز در حال stand-by باقی بماند. البته در این زمینه هیچ جزئیات رسمی وجود ندارد. قطعا همانطور که همگی می دانید عمر باتری رابطه مستقیمی به عادت ما در استفاده از دستگاه دارد.



موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

تاريخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391 | 20:39 | نویسنده : mohammad |


 مانيتوری مخصوص برای ویندوز8

ال‌جی اعلام کرد به زودی مانیتور لمسی را وارد بازار خواهد کرد که به شکل اختصاصی جهت استفاده از ویندوز ۸ طراحی شده است؛ این مانیتور کهTouch 10 نام دارد و مدل آن ET83 است به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت هم‌زمان از همه انگشتان خود روی سیستم تمام‌لمسی این مانیتور استفاده کنند. این مانیتور ۲۳ اینچی در حقیقت بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال استفاده از جدیدترین نسل مانیتورهای لمسی هستند و در عین‌حال نمی‌خواهند کامپیوتر لمسی جدیدی را خریداری کنند. ویژگی دیگر این مانیتور امکان استفاده از آن جهت اجرای برنامه‌های خاص موزیک مانند پس‌زمینه‌های پیانو، کاربرد سینتی‌سایزر و سایر آلات زهی است که برای تنظیمات رایانه‌ای موزیک در استودیوها بسیار مناسب است و ویژگی لمسی به آن سرعت بسیار بالاتری می‌دهد. این نمایشگر همچنین امکان تماشای فیلم‌ها، اجرای بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های آموزشی کودکان را بسیار بیشتر از قبل ممکن کرده و طیف گسترده‌ای از امکانات و برنامه‌های سازگار با لمس را در ویندوز ۸ در دسترس کاربران قرار داده است. تنظیمات این مانیتور بسیار ساده بوده و عملکرد تمام لمسی‌اش به محض نصب قابل استفاده است و نیازی به نرم‌افزار اضافه ندارد.


موضوعات مرتبط: علم وفن آوری

تاريخ : دو شنبه 14 اسفند 1391 | 15:37 | نویسنده : mohammad |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.